Zdrowie od podstaw - dieta - płaski brzuch - zdrowa linia!

Na czym polega dieta redukcyjna?

1 Marzec
2017

Dieta redukcyjna jest jedną z tych, które powinny nam pomóc w spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej, co z kolei ma sprawić, że uwidocznią się mięśnie. Nie ma jednak nic wspólnego ze świadomym głodzeniem się, choć wiele osób tak właśnie interpretuje jej zasady. Jeśli jest ona odpowiednio dobrana gwarantuje, że utrata kilogramów będzie powolna i stabilna, warto więc poznać jej najważniejsze zasady. Gdybyśmy mieli wskazać na te jej elementy, które mają kluczowe znaczenie, musielibyśmy wspomnieć nie tylko o odpowiednio zbilansowanej diecie, ale i o aktywności fizycznej dobranej pod redukcję wagi. Bardzo ważne są także suplementy sportowe, jeśli zaś liczymy na efekty, które nas usatysfakcjonują, wszystkie te elementy należy ze sobą połączyć.

Sam proces redukcji wymaga też tego, aby podchodzić do niego z rozwagą, bez działań, które byłyby przesadnie restrykcyjne. Szczególnie dużą rolę należy przywiązywać do odpoczynku, ten bowiem może się okazać wcale nie mniej istotny niż trening. Niebezpieczny może też okazać się nadmierny stres. Nietrudno się zdrowe tłuszcze​domyślić, że odpowiedni sposób odżywiania się jest tym, który ma kluczowe znaczenie. Tu należy kłaść nacisk nie tylko na zbilansowane we właściwy sposób makroskładniki, ale również na zmniejszoną kaloryczność oraz rozwagę w wyborze produktów, tylko wtedy można bowiem liczyć na to, że waga zostanie zredukowana. Co ważne, jakość produktów musi być wysoka. Sama dieta jest układana indywidualnie, a największą rolę odgrywa w niej stopień aktywności fizycznej i PPM, a więc ilość energii, która jest niezbędna naszemu organizmowi po to, aby podtrzymywał najważniejsze funkcje fizjologiczne. PPM jest również obliczana indywidualnie, a odpowiednie przeliczniki bez problemu znajdziemy w Internecie.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest całkowite zapotrzebowanie kaloryczne. Je również każdy musi wyliczyć sam mnożąc wynik PPM przez współczynnik określający, jaka jest nasza średnia aktywność fizyczna. W jadłospisie nawet trzydzieści procent energii powinno pochodzić z tłuszczu, ważna jest przy tym obecność od 0,8 do nawet 2 gramów białka na kilogram masy ciała, choć tu duże znaczenie ma nie tylko stopień aktywności fizycznej, ale i cele, jakie ma nam zagwarantować dieta. Nie można też zapominać o węglowodanach, w tym zwłaszcza o węglowodanach złożonych. Proces redukcji będzie lepszy, jeśli nie zapomni się o aktywności fizycznej. Ta powinna się składać zarówno z treningu aerobowego, jak i z tak zwanego treningu HITT. Nie można też zapomnieć o treningu oporowym znanym też jako siłowym, a jego częstotliwość powinna wynosić nawet 4 sesje w tygodniu.

Autor

Massfood

Klinika zdrowego żywienia

Przeczytaj także